MeditationMeditation

Warum meditieren?

Regelmäßige Meditation bringt uns unserem wahren Wesen näher. Es beruhigt unsere aufgekratzten Gedanken und Gefühle und schenkt uns Momente tiefster Einsicht – in unsere Gaben und unsere Bestimmung. Wenn man sich wahrer Kontemplation nähert, versteht man, dass man da sein darf, ohne sich ändern zu müssen.

Denken und Tun ermüden. Die reine, absichtslose Wahrnehmung hingegen, die wir in der Meditation praktizieren, erfrischt uns und regeneriert unsere Kräfte. Durch Meditation praktizieren wir vollständige Entspannung. Wir entspannen unsere Muskeln und gehen vom Zustand der Gedanken- und Gefühlsspannung in die reine Wahrnehmung über. Dort, wo meine Gedanken, Gefühle, Wünsche und Probleme zur Ruhe kommen, nähere ich mich meinem innersten Kern. In diesem Kern ist tiefster Frieden, Ruhe und Gelassenheit. Hier ist Erlaubnis, Bejahung und Entspannung.

Oft passiert während der Meditation gar nichts Spektakuläres. Es kann sogar sein, dass sich das Meditieren quälend dahinzieht, dass düstere Gedanken und Angst aufsteigen. Das geht vorüber, wenn wir diese Schatten akzeptieren und weiter in der Wahrnehmung bleiben.

Aber dann: Am Ende der Meditation spüren wir eine ungekannte Ruhe in uns. Wir erkennen die Verbundenheit mit anderen Menschen und mit Gott. Wir spüren uns und unseren Körper plötzlich wieder. Wir können anderen Menschen tiefer und besser zuhören – ohne uns an Ihren Gedanken und Gefühlen zu entzünden.

Meditation ist die Entwicklung von Wachheit und Aufmerksamkeit, indem wir uns an unseren tiefen, stillen Kern annähern.

Letztlich führt sie uns dazu, dem Leben immer weniger Widerstand, und immer mehr Verständnis und positive Freude entgegenzubringen.

Meditiere zunächst in Ruhe und Abgeschiedenheit – dann dehne die meditativen Phasen so weit wie möglich auch in deinen Alltag aus: sei bewusst bei allem was du tust, spüre mit all deinen Sinnen, beobachte den Fluss deiner Gedanken und genieße das reine SEIN dazwischen.

Hier findest Du wichtige stille Meditationen und dynamische Meditationen (mit Körperbewegung)

Why meditate?

Tired of thinking and doing. The pure, unintentional perception, however, that we practice in meditation, refreshes and regenerates our strength. During meditation we practice complete relaxation. We relax our muscles and go from a state of thoughts and emotional stress to a state of pure perception. Where my thoughts, feelings, desires and problems come to rest, I am getting closer to my very core. This core is the deepest peace, tranquility and serenity. Here you find permission, affirmation and relaxation.

Regular meditation will bring us closer to our true nature. It calms our moving thoughts and feelings and gives us moments of deepest insight into our gifts and our destiny. If you are approaching true contemplation you will understand what it means to be there without having to change.
Often nothing spectacular happens during a meditation. It may even be that the meditation stretches out painfully long. Gloomy thoughts and fears might arise. It will pass, if we accept these shadows and only remain in the perception.

But then: At the end of the meditation we feel an unprecedented tranquility within ourselves. We recognize the connectedness with others and with God. Suddenly we feel ourselves and our bodies again. We can listen to other people more deeply without igniting our own thoughts and feelings.

Meditation is the development of alertness and attention as we move closer to our deep, silent core.
Ultimately, it leads us to show less and less resistance in life, but instead more and more positive understanding and joy.
Start your meditation in peace and quietness – then stretch the meditative phases as far as possible into your everyday life: be aware of everything you do, feel with all your senses, watch the flow of your thoughts and enjoy to purely BE.

  • Before you start: Make sure you’re calm and undisturbed!
  • Drink pure water.
  • Breathe as deeply and calmly as possible into belly.
  • Dedicate the time to God – and your most inner self.
  • Relax your body and direct your attention slowly to one body part after another.
  • Feel your breath, your heartbeat, or into the middle of your palms.
  • Stay unintentional – you don’t have to achieve anything. Just look and try to perceive presence in all its diversity: breath, body odors, noises, colors, shapes.
  • Watch your thoughts as they come and go. Do not judge them. Let them pass like clouds on a mountain.
  • Enjoy the time between ideas where you are one with all beings, and completely present in the NOW.
  • Be ready to suffer: Every suffering is given to us to purify – so that we come closer to the essence.
  • Spend some time in nature.

Amplifier

  • Little / no food
  • Solitude: no talks with other people
  • Stay at a high-energy space
  • Sleep deprivation (caution, not more than one night!)

For members:

Alan Watts about Meditation

Read more about the external technique, the inner attitude and the shadows that raise during meditation.
Here you find basic meditations and dynamic meditations (with body movement).

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